Halvdelen Af Danskerne Handler I Udenlandske Webshops

Billede: Pressefoto
OBS! Hovedparten af indholdet er kommercielt skabt, med henblik på at reklamere for de virksomheder der omtales. Læs mere her.

Nye tal viser at godt halvdelen af danske online-shoppere inden for de seneste 3 måneder har handlet med en udenlandsk webshop. Dette er det højeste tal nogensinde. Sådan lyder resultatet fra den årlige rapport om dansk e-handel udgivet af DIBS.

Black Friday er netop overstået, og julehandlen står for alvor til at banke på døren. Dette betyder at alle butikker, fysiske såvel som webshops, kommer til at få ekstra travlt.

Men den lukrative julehandel er ikke udelukkende en god forretning for de danske butikker, det kommer også flere udenlandske webshops.

Den årlige rapport om dansk e-handel, der hvert år udgives af DIBS, viser at 49% af danskerne der handler online, i løbet af de seneste 3 måneder har handlet i en webbutik, der er udenlandsk.

Udenlandske sider tilpasses danskerne

Grunden til udviklingen skal findes flere steder, siger Henriette Høyer, Head of Sales hos DIBS.

En af årsagerne til, at de udenlandske webshops er blevet så populære, er blandt andet, at de er blevet rigtig gode til at levere siderne på et korrekt dansk, så mange af os slet ikke lægger mærke til, at vi handler i en udenlandsk webshop -Udtaler Henriette Høyer til JP
Det gør det naturligvis sværere for de danske webbutikker at konkurrere på pris og udvalg, når vi kan sidde derhjemme og sammenligne produkter og priser fra hele verden. Og netop sidstnævnte, altså prisen, er noget danske onlineforbrugere går rigtig meget op i, og derfor er den danske e-handel udfordret -Supplerer Henriette Høyer

Kunderne springer fra ved “kassen”

Thomas Haurum, der er direktør for virksomheden WeMarket, peger også på en anden ting, der går imod mange danske webshops.

Vi kan se på trafikken, at mange springer fra den digitale indkøbskurv, lige inden de trykker på ”køb”. Det skyldes, at prisen inkl. levering bliver for høj, og fordi forbrugerne først får den samlede pris oplyst, når de er ved kassen.
Det opfatter de som en dårlig oplevelse, og derfor forsvinder de og går til en konkurrent – måske en udenlandsk webbutik.
Derfor gør vi meget ud af at fortælle vores kunder, at man ikke skal gemme leveringsomkostningerne væk, men i stedet sørge for at informere kunden om dem tidligt i processen. Så spiller man med åbne kort og undgår skuffede forbrugere -Udtaler Thomas Haurum
 
Midtjylland Virksomhed I Grenå: Får dagligt 300 henvendelser om streaming

I forlængelse af den krig, der har kørt mellem YouSee og Discovery Networks, oplever avXperten - virksomheden fra Grenå - et kæmpe boom i henvendelser…

Midtjylland Vejle-restaurant er gået konkurs

Casa Argentina, der for en måned side havde besøg af tv-programmet “Med kniven for struben” er nu gået konkurs. Det er ikke længere muligt at få arg…

Midtjylland Ur-shop satser på genanvendelig emballage

Mens nethandlen generelt brager i vejret år for år og flere og flere papkasser sendes frem og tilbage mellem køber og sælger, har authentic.dk valgt a…

Midtjylland Grundfos indgår samarbejde med Telia

Grundfos, der er en af verdens førende virksomheder inden for pumpeløsninger, har indgået et nyt samarbejde med telegiganten Telia. Telia skal de næst…

Midtjylland Elbek & Vejrup er Danmarks bedste arbejdsplads i 2018

Fremragende sammenhold, dyb specialisering, en tydelig strategi og verdensklasse kompetenceudvikling. Dette er de ting, der har gjort Elbek & Vejrup t…

Midtjylland Ny bog vil hjælpe danskerne med at afhjælpe stress

Certificeret stresscoach Lisbeth Fruensgaard præsenterer bogen Kuren mod stress, en ny bog, som går i dybden med sygdommen stress og giver vejledning …