For nogle få måneder siden købte Redoffice Scan Office-Koncernen en stor del af aktiviteterne i den konkursramte virksomhed iBob A/S. For at gøre den konkursramte virksomhed profitabel og bæredygtig, er Martin Maglebjerg blevet indhentet til at lave en turnaround.
Den tidligere succesvirksomhed iBob A/S gik tilbage i slutningen af 2017 i betalingsstandsning. Dette skete som et resultat af en række tvivlsomme beslutninger, der kostede virksomheden et større millionbeløb, hvilket fik virksomhedens bankforbindelse til at miste troen på iBob.
Efter meddelelsen om, at virksomheden var gået konkurs, var der i lang tid ikke nogen klargørelse om, hvad der skulle ske med virksomheden, samt dets kreditorer. Nu er der endeligt kommet afklaring i sagen, hvor Redoffice Scan Office-koncernen køber en stor del af aktiviteterne hos iBob.
I bestræbelserne på at gøre de købte aktiviteter af iBob profitable, har man valgt at indsætte Martin Maglebjerg som E-commerce Manager. Martin Maglebjerg har tidligere bevist, at han kan opbygge og skalere en webshop til et imponerende niveau.
Dette beviste han hos familiens virksomhed Anytime, hvor han byggede webshoppen op fra bunden, og formåede at skalere den til dens nuværende niveau, hvor man sælger til alle lande i Europa.
Virksomhedens fokus vil fremadrettet ligge på aktiviteterne inden for kontorforsyning, heriblandt salg af blækpatroner og printerpatroner, hvor deres kernekompetencer ligger.
Martin Maglebjerg udtaler følgende om den forestående turnaround, han skal stå i spidsen for:
“Jeg ser rigtig meget frem til at lave en turnaround for iBob. Jeg vurderer, at potentialet er enormt, og samtidig starter vi ikke fra scratch, da vi allerede har et velkendt brand i form af iBob. Dog har iBob også en lidt blakket fortid, som vi skal have gjort op med. Jeg er overbevist om, at det nok skal komme til at lykkes," udtaler Martin Maglebjerg
For nyligt indledte iBob A/S et samarbejde med bureauet Nutimo, og dette samarbejde skal hjælpe virksomheden med at eksekvere en langt mere profitabel og langsigtet markedsføringsstrategi.
“Lige nu bruger vi en hel del kroner på betalt annoncering. Vi håber, at samarbejdet med Nutimo på sigt kan bidrage til, at vi fremadrettet kan skrue en smule ned for annonceudgifterne uden at tabe indtægt. Jeg er ganske fortrøsningsfuld. Det er nogle smadderdygtige folk, som har skabt ekstremt gode resultater for webshops, der har befundet sig i situationer, der har lignet vores meget,” afslutter Martin Maglebjerg.